dilluns, d’octubre 24, 2011

El fin del mundo


Mientras unos comercializan agendas que duran 20 años, otros las producen desde una hipótesis que parece venir muy a cuento: ¿Y si el 2012 fuese el último año?



Desde los asirios siempre ha habido una mente privilegiada que ha predicho el fin del mundo. En la Agenda del fin mundo, ideada por el comité Blackie (¿es uno?, ¿son varios?) Jonathan Millán (co-autor de esa marcianada llamada Hervir un Oso) no marca una fecha concreta, pero con su afinado olfato destaca momentos del pasado en los que el mundo estuvo a punto de extinguirse para que los recordemos, como se recuerda la Diada o el Día de la Madre.


Ejemplos:


3 de enero: Un prestigioso sastre francés salta desde lo alto de la Torre Eiffel para probar un paracaídas inspirado en los diseños de Leonardo Da Vinci… y hace un agujero en el suelo.

23 de mayo: Tom Cruise pierde el control en el show de Oprah Winfrey. (Sin comentarios)

17 de agosto: El arquitecto del Rossauer Kaserne en Viena, se suicida en la fiesta de inauguración de su edificio al percatarse de que había construido un cuartel para 4000 soldados sin un solo lavabo.
Y otras cosas por el estilo.



Acompañamos esta sugerencia con The Twilight Zone: la dimensión desconocida, uno de sectas: A la guerra con Satán, y finalmente un peculiar catálogo publicado por el American Visionary Art Museum (sí, sí, existe…y está en Baltimore), sobre cómo ven el Apocalipsis gente rara como el Dalai Lama, evangelistas, hippies trasnochados y pintores autodidactas. Se llama: The End is Near!: Visions of Apocalypse, Millennium and Utopia y le gusta mucho a David Bowie. ¿Será porque tiene un ojo de cada color…?

dimecres, d’octubre 19, 2011

Carcelona, de Marc Caellas

La sàtira pot ser una eina crítica potent. En el cas de Carcelona, ho és. Fins i tot en temes delicats, Marc Caellas sap prémer la tecla justa per atacar costums i lleis amb una variant tàctica infalible: l’absurd. Divertit i amarg, ningú estarà d’acord amb tot el llibre; i justament per això, tot el llibre és recomanable.

dijous, d’octubre 13, 2011

Papi, de Rita Indiana

La herida (el padre) da paso a la fiebre y al delirio. La niña se convierte en monstruo verbal y el torrente de alucinaciones se organiza en ritmo para desbordar la página. Papi va de la ternura al odio, pasando por un humor negro y solar. 

dilluns, d’octubre 10, 2011

Vulcano, de Max Besora


Dir que el Vulcano de Max Besora és explosiu i magmàtic semblaria un tòpic si no fos perquè és, efectivament, un llibre explosiu i magmàtic. I també afegirem que té xispa i estil: un volcà a punt de petar i un espectador de luxe.  

dissabte, d’octubre 08, 2011

Pantalla Global



Com sabeu s'està preparant per al mes de gener una exposició amb procés obert al públic al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB). Es titula Pantalla global i s'inspira en el llibre homònim de Giles Lipotevsky i Jean Serroy, comissaris també de la mostra junt amb Andrés Hispano.


Pantalla global s’ha obert  abans en format virtual perquè els ciutadans puguin aportar continguts a la Xarxa. A través d'aquest procés es vol reflexionar sobre la proliferació de pantalles en l'espai quotidià: cinema, televisió, ordinadors, telèfons intel·ligents, tauletes digitals, pantalles de vigilància, etc. que han envaït les nostres vides amb un poder sense precedents.


Pantalla Global vol ser un projecte obert, evolutiu i compartit i Laie CCCB se suma al projecte oferint una selecció de llibres relacionats que poden ajudar el públic-actor-participant a orientar-se en aquesta marea de conceptes, interpretacions i propostes del que pot significar aquesta proliferació de pantalles. També està en procés d’elaboració i qualsevol suggeriment serà benvingut. 


En parlen a: 


dimarts, d’octubre 04, 2011

Piña, de Michael Cera


Es injusto que los actores guapos críen papada y barriga y que nadie se acuerde de ellos. Es injusto que cualquier adolescente con las uñas torturadas critique una película, aunque sea mala, aunque el director destrozara un gran guión. Sería injusto que no leyeras Piña. Ni el autor, Michael Cera, ni la traductora, Mercedes Cebrián, se lo merecen.